De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Re: Magie met wiskunde

Hallo,
Mijn dochter gaat voor het 2e jaar naar het voortgezet onderwijs.
Ze krijgt nu te maken met kwadratische verbanden. Vanochtend was ze bezig met huiswerk en ze kreeg het maar niet voor elkaar om van de vergelijking "u=2g2+3" een goede paraboolgrafiek te maken.
Na bestudering van de ingevulde vergelijkingen bleek dat ze structueel een fout in de vergelijkingen had zitten.
Voor de uitkomst van -g2 geeft de machine altijd een negatief getal terwijl dit positief moet zijn. Ga ik -g x -g uitvoeren geeft de machine wel de juiste oplossing.
Mijn vraag is of dit iets is wat de rekenmachine van mijn dochter alleen heeft of dat dit een euvel van alle machines van dit type is. Indien het laatste geval aan de hand is zou ik dit ook graag willen neerleggen bij de fabrikant. Hebben jullie daar een adres van?

Bedankt voor uw medewerking.
Mvgr.

Antwoord

De rekenmachine werkt geheel correct.
De interpretatie als zou -g2 gelijk zijn aan -g×-g is foutief.
-g2 is het tegengestelde van g2 en dus negatief.

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Anders
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024